13-D a Catalunya. Joan Laporta a Tàrrega. TV3, TF1, BBC i el ressò que en fan cadascuna

Aquest migdia, ha tingut lloc a la Sala de Plens de l’Ajuntament de Tàrrega l’acte de suport a les consultes que el 13-D se celebraran a més de 160 poblacions d’arreu de Catalunya i on ha vingut explícitament a donar-hi el seu suport, el president del Futbol Club Barcelona, Joan Laporta.

Amb to serè i implicat, ha fet el seu discurs davant dels que érem presents a la sala i també davant les càmeres de múltiples televisions d’arreu. TV3, n’ha fet un escassíssim comentari dins del TN migdia (minut 14,08 del video) on només ha emès l’entrada de Laporta a l’Ajuntament i imatges de l’exterior. Aquest vespre, ni tan sols han comentat la notícia, ni res relacionat amb la consulta. En la seva línia actual. Vergonyós. Hi havia a més, diverses televisions d’àmbit general a l’estat espanyol i també hi hem pogut veure la TF1 de França i la BBC d’Anglaterra. Aquestes dues últimes cadenes, davant la magnitud de l’esdeveniment, han començat avui i fins el proper diumenge, a rodar un reportatge on faran el seguiment de tot plegat i valoraran la consulta. Dona la casualitat que la TF1 ha entrevistat al Josep (el meu marit).

S’ha remarcat el fet de que tots el catalans i catalanes tenim moltes raons per participar i votar en la consulta establerta per aquest diumenge 13 de desembre. (El pacte Internacional dels Drets Civils i Polítics de 1966, signat també per l’Estat espanyol, en el seu article primer indica: Tots els pobles tenen dret a l’autodeterminació). També ha esmentat que ens hem d'implicar, doncs tenim tot el dret a decidir que és el que volem per a Catalunya.

El dret democràtic de decidir (que inclou el dret a l’autodeterminació dels pobles i a la independència política) és un dret universal, reconegut per l’Organització de les Nacions Unides.

També s’ha fet ressò de les paraules del poeta, escriptor i periodista Vicent Andrés Estellés: "No et limitis a contemplar aquestes hores que ara vénen, baixa al carrer i participa. No podran res, davant d’un poble unit, alegre i combatiu".


Tàrrega, és la ciutat més gran de tota la província de Lleida on se celebrarà la consulta el proper diumenge.

M’agradaria pensar que malgrat que la consulta s’organitza des de la societat civil i no te pes vinculant, els diferents mitjans de comunicació del nostre país, faran un seguiment de la notícia amb el rigor que caldria esperar-se.

De moment, la percepció personal que en tinc és que, tant els mitjans de comunicació com societat política en general, intenten minimitzar la notícia o les notícies que cada dia genera l’acte, reduint-les a la mínima expressió possible.

Per mi, no decidiran. Jo vull fer sentir la meva veu i aniré a exercir el meu dret a vot, a l'Ateneu el proper diumenge dia 13.

* * *


PD. Avui dia 11 de desembre, a TV3 per fi s'ha fet ressò de les consultes com cal, i ho ha fet en diferents programes: Els Matins, TN migdia, Divendres i TN nit.











24 comentaris:

Ferran Porta ha dit...

Sona taaan bé, tot plegat: les consultes, els mitjans estrangers fent-se'n ressò, un poble il·lusionat... A veure si en Josep i tu podeu celebrar els 30 anys de "viatge en comú" (veure post anterior) en un país lliure! ;)

rebaixes ha dit...

Serà molt bonic per mi aplaudir-vos.
Que entri ben segura la butlleta
que digui el que sentim tants que no podrem expressar el que volem. Jo em sentiré representat per vosaltres. Amen. Anton.

rits ha dit...

és veritat que no se li està donant el mateix ressó que la consulta d'Arenys, però confio que el diumenge s'informarà detingudament!

Ànims i endavant!!!

kweilan ha dit...

Jo també confio que informin de tot el que passi el diumenge. Una abraçada!

Cris (V/N) ha dit...

Al meu poble també es fa el 13, i al del costat, tant Premià de Mar, com El Masnou, decidim.... a veure el resultat :) Petons amb força reina!!

Carme Rosanas ha dit...

Jo també podré votar, espero que tot vagi molt bé!

Assumpta ha dit...

Això de TV3 és bastant penós... serà que li han tret la crosta, oi?

Endavant, endavant!! :-))

Aneu també amb la gran il·lusió que em faria a mi també poder votar... però a Reus no ens ho dèixen fer... al menys de moment.

Un post magnífic!! :-))

Agnès Setrill. ha dit...

Sniff...voldria ser de Tàrrega!!!!
Snnifff...

Anònim ha dit...

És complicat, al a meva comarca ni s'ho han plantejat, si hi ha silenci no es fa res, si hi ha empenta es pot anar molt lluny.

Garbí24 ha dit...

La questió es estar tots junts fent força....

jorditib ha dit...

La gent de Tàrrega no fallarà. Segur!

Salut i sort

Anònim ha dit...

Segur que serà un éxit!!!!!!!!!
Un primer pas cap a una Catalunya independent.
Josep

assumpta ha dit...

FERRAN, Que optimista que ets, m’agrada!!! No, sincerament, no crec que la cosa sigui tan ràpida ni tan senzilla, però sí que és el primer pas, petit, però un pas endavant en aquest llarg camí que ara comencem tots plegats a recórrer. Ara, hem de seguir caminant, no ens podem aturar! Mil petoneeets, Ferran!!! =)))

ANTON, Ho faré!!! Quan dipositi la butlleta pensaré que no estic votant jo sola. Que darrera d’aquell paper, hi ha molts noms de persones i molts sentiments que es dipositen en l’urna de l’esperança. Demà serà un altre gran dia, com ho va ser el 13-S i com ho seran altres de vindran també. Una abraçada ben dolça, Anton!!! =)))

RITS, Sembla que m’hagin llegit el post, je,je! Des d’ahir que es van posar les piles i ara en parlen obertament i fins hi tot és primera notícia en el TN d’aquest migdia. Crec que és el que havia de ser. Estaven fent el ridícul. Molts petonets, wapaaaaaaa!!! =)))

KWEILAN, Sí tal com li dic a la Rits, ara sembla que a corre-cuita es posen les piles informativament. Però si es mobilitzavem més les tv estrangeres que la de casa nostra!!! A veure demà. Mil petonets, preciosa! =)))

CRIS, Doncs ja ho saps, demà a votar i a gaudir d’un dia de festa, alegria i democràcia del poble català!!! Petonets princesaaa! =)))

CARME, I tan que anirà bé!!!. Hi ha il•lusió, esperança i un futur per davant que mica a mica anirà obrint-se pas. La gent hi ha treballat molt per arribar fins aquí. El Josep demà hi serà en una taula. Jo no em vaig atrevir al no trobar-me bé i poder-los-hi fallar. Però com tu, aniré a votar i em sento orgullosa de poder-ho fer. Una abraçadaaa amb molt carinyo! =)))

assumpta ha dit...

ASSUMPTA, Je,je, Si la “crosta” es veu que els picava massa i l’han arrencada. Ahir i avui, no obstant, sembla que volen posar-se les piles i ara ja donen les notícies obertament. (M’hauran llegit aquest post???). Demà pensaré també en tu, i estic segura que en les properes convocatòries Reus hi serà present. Mil petons! =)))

AGNÉS S., Tots som Tàrrega, i som Sant Cugat i som Vic i som st.Jaume de Frontanyà!!! Ja veuràs com en les properes convocatòries t’hi podràs veure tu dipositant el teu vot. Petonets ben dolços! =)))

CESC, Et dic el mateix que a l’Assumpta, no sé de quina població ets tu, però segur que s’acabaran adonant que si no volen quedar-se enrere hauran de sumar-se al carro de les consultes. Aquí a Tàrrega, es va aprovar tot i el vot negatiu del sr.alcalde i d’altres regidors. No perdis l’esperança, no ens ho podem permetre. Salut i terra. Una abraçada! =)))

GARBI24, Ara ho has dit Joan!!! Tots hem d’anar a una! Qui pugui votar que així ho faci, que ningú es quedi a casa estirat al sofà perquè no li podrem portar l’urna allí. Si volem fer-nos sentir, hem de moure’ns i parlar amb la veu del vot lliure. Una abraçada també per a tu! =)))

JORDITIB, Je,je així ho penso jo també! La gent s’ha mogut força, però ja se sap no es pot dir blat fins que no sigui al sac i ben lligat! Hi ha moltes hores de reunions, coordinacions, impressions de rètols a casa, confecció i repartiment de pancartes i tot sense cap patrocini, això vol dir alguna cosa. Molts petonets!!! =)))

JOSEP, Je,je, a tu demà se’t gira feina eh? Però paga la pena fer-ho! No sé si tu i jo ho veurem fet mai realitat, però com a mínim haurem fet un primer pas per a que un dia no sigui cap utopia. Petonets..., abraçades..., i molt més!!! =)))

Mireia ha dit...

Al meu poble no ens deixen decidir, que us vagi bé als qui podeu!
Serà interessant fer un seguiment del que diuen les cadenes franceses i angleses que cites

assumpta ha dit...

MIREIA, Tant de bo, que ben aviat també es decideixin a fer-ho també a la teva població!!!. Les cadenes de tv franceses i angleses estàn no només a Tàrrega, també tenen unitats a Vic i imagino que a st.Cugat i d'altres poblacions. De moment van fent entrevistes a la gent per a veure que en pensa de tot plegat i demà faran el seguiment de tot el dia.
Petoneeets!
=)))

Anònim ha dit...

Avui és el dia. Moltes felicitats! Altres haurem d'esperar una mica!

assumpta ha dit...

ALBERT B. i R, Sí! Ara en vinc. No hi havia gaire gent a aquesta hora, però feia goig de veure-ho tot!
A veure que tal anirà. De moment la participació, en conjunt, és una mica baixa, aaaiiissss!
Gent, animeu-voooos!!!

Assumpta ha dit...

-ASSUMPTAAAAAA- que el meu germà i la meva cunyada sí que han pogut votar!! :-))
Ells viuen al Maresme i aquest migdia he parlat amb ells per telèfon i SÍ!! :-))

assumpta ha dit...

ASSUMPTA, Je,je! M'alegro moltíssim! jo també avui estic molt contenta. Llàstima que no he pogut estar en una taula, però el josep sí i estic veient l'ateneu de Tàrrega on-line i ara hi ha molta gent votant!!!
Uuuueeeé!!!
IIII

Mil petoneeets, wapa!
=)

assumpta ha dit...

Per si algu ho vol veure, deixo el link on pot seguir on-line, com va
la consulta a l'ateneu de Tàrrega.
La imatge es veu força bé!
El josep és el del jersei gris (doble color gris que hi ha assegut i amb ulleres).
IIII

http://www.livestream.com/tarregadecideix

assumpta ha dit...

El recompte dels vots, també es pot seguir on-line en directe per la web:

http://www.livestream.com/tarregadecideix

assumpta ha dit...

RESULTAT DE TÀRREGA AMB EL 100% ESCRUTAT.

SI 2690
NO 104
BLANC 67
NUL 1

% PARTICIPACIO 21,45.

Joana ha dit...

Ostras!
Quina enveja que m'has fet poder veure al Joan Laporta....
Segur que serà un éxit.Un primer pas cap a una Catalunya independent que ja fa faltar.
Joana